Måden, vi arbejder på, er under forandring. Arbejde og fritid smelter sammen i takt med, at nye generationer indtager arbejdsmarkedet. Det stiller også nye krav til indretningen af arbejdspladsen og kontorets faciliteter. Plads er penge, og kontorets kvadratmeter og faciliteter skal udnyttes optimalt.
På arbejdspladsen skal vi både kunne tale sammen og tale med andre. Men vi skal også kunne fordybe os og være effektive hver for sig. God akustik kan mindske stress og øge koncentrationen. Det handler både om indretning og om adfærd, og du kan påvirke begge dele.
Indretning af kontoret handler om meget mere end møbler. Det handler om at skabe en helhed, der får medarbejderne til at føle sig godt tilpas og gæster til at føle sig velkomne. Om komfort, belysning, æstetik og akustik. Det handler om arbejdsglæde og effektivitet. Og om form og funktionalitet.
Du kender det godt. Det øjeblik, du træder ind på kontoret, danner du dig et umiddelbart indtryk af den virksomhed, du er i. Farver, lys, luft og lyde. Indretningen gør indtryk. Ét er hensynet til, hvad kunder og andre gæster fornemmer, når de besøger virksomheden. Noget andet er hensynet til de medarbejdere, som skal trives og producere her hver eneste dag. Det hele skal hænge sammen.
Kontor Syd er autoriseret samarbejdspartner for en række af de førende designhuse, og det er ikke uden grund. For at få dette prædikat, stilles der store krav til vores konsulenters viden og professionalisme. Blandt vores mange leverandører finder I blandt andet klassiske danske designhuse som Montana, Fritz Hansen og Carl Hansen. Dét vidner om en leveringshistorik med høj kvalitet og smukke æstetiske løsninger. Ligeledes bruger vi klassens nye drenge, blandt andet Wehlers, med deres cirkulære tankegang, eller det internationale hus, Magis Design, der bidrager med ”skæve” møbler, til nytænkende og innovative løsninger. Ingen løsning er ens, og tingene udvikler sig konstant. Derfor sætter vi en stor ære i, at udvikle og tænke fremtiden ind i vores designløsninger, således form og funktion af dit interiør skaber et afgørende signal for jeres virksomhed.
Vores konsulenter står klar med rådgivning om såvel enkelte møbler som hele indretningsløsninger.
Ved større komplette løsninger udarbejder vores indretningsteam et gennemarbejdet løsningsforslag som matcher jeres virksomhed og behov. Vi kan fungere som totalleverandør, men arbejder også gerne sammen med jeres egen eller eksterne indretningsarkitekter.
Vi kan hjælpe jer med møbler til alle områder, om det er kontormøbler, kantinen, det kreative mødelokale eller til undervisningsbrug. Om du søger en løsning til din virksomhed, det offentlige rum eller i privaten, vil du kunne få glæde af vores brede udvalg og professionelle tilgang til møbler og indretning.
Vi hjælper dig gerne med at finde det rigtige møbel til dig. Vores konsulenter står altid klar til at hjælpe. Skulle du have lyst til, selv at gå på opdagelse, så har vi lagt et udvalg ud her. Er du ude efter et bestemt møbel som du ikke finder nedenfor, så er vi kun et opkald væk og hjælper dig med at finde det du søger.
Når du træder ind i et indbydende og velindrettet lokale ved du, hvordan det påvirker ens velbefindende i positiv retning. Men et funktionelt interiør opfylder flere funktioner. Udover at gøre det til et behageligt sted at opholde sig, medvirker det til at effektivisere hverdagen, sende et professionelt signal til kunder og gæster samt forebygge arbejdsskader.
Hos Kontor Syd er vi autoriseret erhvervscenter for de førende design- og møbelhuse i ind- og udland. Du finder møbler fra bl.a. Montana, Fritz Hansen, Erik Jørgensen, Fredericia Furniture i vores showroom og lad det bare være sagt – ikke alle og enhver får lov til at forhandle deres produkter. Der stilles strenge krav til betjeningen i møbelhuse, hvor de lader sig repræsentere – krav som vi er stolte af at kunne opfylde. Det er nemlig din garanti for at vi ved, hvad vi snakker om.
Vores store viden kommer dig også til gavn, hvis du ønsker fornuftige kvalitetsmøbler til fornuftige priser. Via vores samarbejde med blandt andet Holmris kan vi tilbyde et bredt udvalg af gode, ergonomiske møbler.
I Kontor Syds møbelafdeling kan vi i samarbejde med eksterne indretningsarkitekter rådgive dig allerede ved udarbejdelsen af et nyt byggeri, således at man fra starten får indbygget rammerne for bedst mulig trivsel. Det er i dag almindelig kendt, at investeringer i de bedst mulige rammer for personalet, både moralsk og økonomisk kan betale sig. Er der tale om mindre indretningsopgaver eller behov for enkelte møbler, løser vores indretningskonsulenter selv opgaven, og du vil blive imponeret over deres viden om materialer, lys, tekstiler, farver og meget, meget mere.
Som møbelafdeling i Kontor Syd spænder vi bredt, så tro ikke vi kun forhandler kontormøbler. Uanset om du har behov for en sofa til receptionen, møbler til et opholdslokale på et ældrecenter eller elev og lærer møblement til undervisningsbrug, kan vi tilbyde den optimale løsning. Skal du på jagt efter nye møbler til dit hjem, er du også velkommen til at lade dig inspirere i vores udstillingslokaler. Mange private kunder har hos Kontor Syd nydt godt af vores professionelle tilgang til møbler og indretning, så lad dig ikke narre af navnet, men kom selv ind og bliv overbevist.
Så er du kommet til det helt rette sted. Vi hos Kontor Syd forhandler eksempelvis både borde, stole, reoler og skabe, og du kan derfor nemt finde de møbler, du ønsker, der skal udgøre indretningen på dit kontor. Vi kan starte med at påpege de ting, som et kontor uden tvivl skal indeholde, hvilke er skrivebord og kontorstol. De fleste moderne kontorer går op i at have ergonomiske møbler, hvorfor et hæve-sænkebord ville være en god løsning til mange kontorer. I tilfældet af, at du sidder bedst ved et traditionelt skrivebord, så er vi i denne kategori naturligvis også leveringsdygtige.
Det moderne kontor er et kontor, der formår at forene hårdt arbejde med en hyggelig stemning, og dette er kontormøblerne en bærende del af. Hvis du får kunder eller samarbejdspartnere til møde, og der kun er et skrivebord og én stol, så sender det et kraftigt signal til gæsten. Du kan derfor med stor fordel investere i møbler, der byder gæster velkomne, og hvor det føles som om, der er plads til gode samtaler. Dette har vi hos Kontor Syd ordnet for dig, så du nemt kan scrolle igennem vores sortiment, hvor du under vores kategori ’Borde’ eksempelvis vil kunne finde borde til møder, som er store nok til, at mange kan deltage. Under kategorien ’Stole’ vil du dernæst kunne finde matchende siddepladser, som dine gæster vil føle sig tilpasse i. Hvis du går efter en afslappet atmosfære, hvor snakken nemt kan gå, så kan du nemt undersøge vores hjemmeside for sofaer og sofaborde, der giver den helt rigtige stemning.
Et godt kontor har styr på sit lager og sin arkivering, men det er kun muligt, hvis inventaret er i topkvalitet. Det ved vi her hos Kontor Syd, hvorfor vi blandt mange andre ting forhandler løsninger indenfor arkiveringsreoler og almindelige reoler, som du selv kan bestemme, hvad skal huse. Disse reoler er i stål, og de kan således holde til meget, hvorfor du ved at købe en sådan reol har købt et kvalitetsprodukt.
God belysning er afgørende på et kontor, og det gælder både i det daglige arbejde, men også i mødesituationer. Derfor kan du med fordel investere i en skrivebordslampe, der afgiver den rette mængde lys til arbejdet samt en loftslampe, der sætter stemningen på kontoret. De fleste mennesker sætter en ære i at have et flot kontor, hvorfor du eksempelvis sagtens kan hænge en klassiker af en lampe op, hvor Verner Pantons Globe ville være et godt bud. Et kontor, der udviser stil og elegance, er til gavn for både medarbejder og kunder, hvorfor det er en ualmindelig god investering. En investering, du kan købe lige her hos Kontor Syd.